Improving Students' English Skills Using Bilingual Word Wall Media at SMPN Satap 3 Hanau, Paring Raya Village
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Allen, Edward & Vallete, Rebbeca. (1977). Classroom Techniques: Foreign Language and English as a Second Language. San Diego: Harcourt Brace Jovanovich Publisher.
Amalia, Nurlaila. (2018). Meningkatkan Penguasaan Vocabulary Siswa Menggunakan Vocabulary Self-Collection Strategy. Journal of Education Action Research Volume 2, Number 2 Tahun 2018, pp. 172-179.
Azizah, Hanifah Nur. (2018). Peningkatan Penguasaan Kosakata Bahasa Arab Melalui Penggunaan Media Wordwall. ALSUNIYAT: Jurnal Penelitian Bahasa, Sastra, dan Budaya Arab, vol. 1, No. 1, April 2018.
Benjami, S. (2014). Taksonomi Bloom.Jakarta: Rineka Cipta.
Fauziah, Liawati, Herlina & Mawarni, Venti. (2019). Meningkatkan Penguasaan Kosakata Siswa menggunakan Media Dinding Kata. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan STKIP Kusuma Negara. PING-023. 2019: Pendidikan Bahasa Inggris.
Kusairi, Kusairi. (2013).Peningkatan Penguasaan Kosakata Bahasa Inggris melalui Vocabulary Self- collection Strategy pada Siswa Kelas VII A SMP Negeri 3 Tanjung Kabupaten Tabalong. S2 thesis, UNY.
Meidiyanti, Winda. (2014). Meningkatkan penguasaan kosakata bahasa inggris Menggunakan metode game “Hangman†pada siswa kelas VIIIb SMP Negeri 4 Tamiang Layang tahun ajaran 2013-2014.
Misrawati, dkk. (2020). Word-Wall Technique in Improving Students’ Vocabulary Mastery at the first Grade of SMPN 4 Kajuara Kabupaten Bone. DIKDAS MATAPPA: Jurnal Ilmu Pendidikan Dasar Vol, 3. No, 1. April 2020.
Moleong, L. (2010). Metode Penelitiankualitatif.Bandung: Rosda Karya.
Mu’alimin. (2014).Penelitian Tindakan Kelas Teori dan Praktik. Yogyakarta: Ganding Pustaka.
Sari, Puspa & Sari, Harmita. (2018). Pelatihan Penggunaan Metode Wordwall Untuk Meningkatkan Kosa Kata Siswa Di Desa Cenning Kecamatan Malangke Barat Kabupaten Luwu Utara. Resona Jurnal Ilmiah Pengabdian Masyarakat 2018.
Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Kuntitatif, Kualitatif dan R&D.Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2014). Memahami Penelitian Kualitatif.Bandung: Prospek.
Suyanto, Kasiani K.E. (2008). English for Young Learners. Jakarta: Bumi Aksara.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Abdul Aziz, Predi Gantara

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Proceedings of International Conference on English Language Teaching (INACELT) is published by Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Palangka Raya Indonesia in collaboration with Journal on English as a Foreign Language.
Editor and Administration Address:Â
Department of English Language Education, Faculty of Teacher Training and Education, Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Palangka Raya Indonesia, Jalan G. Obos Komplek Islamic Centre Palangka Raya, Kalimantan Tengah, Indonesia, Postal Code 73111, Email: inacelt@iain-palangkaraya.ac.id, Website: http://e-proceedings.iain-palangkaraya.ac.id/index.php/inacelt